Με άξονες την Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό
Προσανατολισμό στην Εκπαίδευση και Απασχόληση, συνδιοργανώθηκε από την Ελληνική
Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΕΛ..Ε.ΣΥ.Π) και τον Εθνικό
Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠΕΠ), διεθνές επιστημονικό συνέδριο στο
Πανεπιστήμιο του Πειραιά, το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου.
Μεταξύ των διακεκριμένων εισηγητών, ο senior Lecturer του
Oxford Brookes University και ερευνητής του Πανεπιστημίου Warwick, H. Λιβανός,
η Vice President of the International Assosiation for Educational and Vocational
Guidance Karen Schober, η Director of the Irish National Centre for Guidance in
Education Jennifer McKenzie, ο αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς Ν.
Γεωργόπουλος, ο Λέκτορας του Παν/μιου Μακεδονίας Γ. Μάρδας, ο καθηγητής του
Πάντειου Πανεπιστήμιου Robert Mellon, ο υποψ. Ph.D του Καποδιστριακού Παν/μιου
Αθηνών Α. Καλίρης, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών Σ. Κρίβας και πλήθος
επιστημόνων, εκπροσώπων επίσημων φορέων και εκπαιδευτών ενηλίκων.
Ο πρόεδρος της ΕΛ.Ε. ΣΥ.Π Θεόδωρος Κατσανέβας στην
εισηγητική του ομιλία επισήμανε την αναγκαιότητα επαναπροσδιορισμού του
περιεχομένου που έχει ο επαγγελματικός προσανατολισμός στο σύγχρονο οικονομικό,
κοινωνικό και επιστημονικό γίγνεσθαι.
Στις παράλληλες συνεδρίες σχετικά με ενδιαφέρουσες
πρακτικές συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού στην εκπαίδευση και την
απασχόληση, ο διευθυντής ανάπτυξης του Κέντρου Μάθησης και Πολιτισμού Αιγαίου
Παναγιώτης Αθανασόπουλος μίλησε για τον συμβουλευτικό ρόλο του εκπαιδευτή
ενηλίκων, καθώς συχνά, η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι από μόνη της ικανή
να απαντήσει πλήρως στα ερωτήματα που ανακύπτουν, ούτε να καλύψει την
αναγκαιότητα σύνδεσης της θεωρίας με την πράξη. Με αναφορά σε πραγματική
περίπτωση, απεικονίστηκε η αναγκαιότητα σύνδεσης μεταξύ συμβουλευτικής και
εκπαιδευτικής διαδικασίας ΠΡΙΝ την υλοποίηση του εκπαιδευτικού
προγράμματος, ΚΑΤΑ αλλά και ΜΕΤΑ. Επιπρόσθετα, καταδείχθησαν τα σημεία όπου
αλληλεπιδρούν οι δύο επιστήμες ώστε, να διασφαλίζεται αρχιτεκτονική δόμηση της
εκπαιδευτικής διαδικασίας κατάλληλα προσαρμοσμένης στις ανάγκες όλων των
εμπλεκόμενων μερών, η διαμόρφωση κλίματος εμπιστοσύνης με διαρκή ενίσχυση των
συμμετεχόντων και τέλος, η αξιολόγηση του προγράμματος με στόχο την επίτευξη
του βέλτιστου και με διάρκεια αποτελέσματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου